Monday, January 10, 2011

Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor(KUIS)

KOLEJ UNIVERSITI ISLAM ANTARABANGSA SELANGOR...Huhhhh dulu aku memang xtahu langsung sal kolej ini....kolej apekah ini..aku boleh masok kolej ini pun sebab aku ikot jejak kezen aku ijat..mule-mule aku hantar dye je masok kolej nie tapi last-last aku yang masok kolej nie teros...hahaha...mule aku nak tunggu je tawaran dari UITM tapi abang2 aku sume kate KUIS nie bgus so aku ikot jela...aku memang ikot je keputusan dyowng sebab bagi aku ape keputusan yang dyowng buat sumenye terbaek untuk aku..so aku pun keesokkan harinye aku pun daftar la ke KUIS..haha semalam nye aku datang hantar ijat pakai seluar jin ngn selendang je tapi hary aku daftar  teros bertukarrrrr...hahaha pakai baju kurung bagai...hahaha....mule-mule masok KUIS memeng la xselese sangat sebab xbiase kan..malu-malu ag tu ngan kawan-kawan..tapi serius cakap aku xsuke betol sesi ta'aaruf nye(orientasi)...huhhh....lame gile xg sesi ta'aruf bile kt u baru ade..rase malas betol nak g..tapi terpakse jugak la gi kan..setelah seminggu disana kelas aku pun bermula..kt KUIS aku amik cos FOUNDATION IN MANAGEMENT STUDIES(asasi pengurusan)cos yang aku amik tu ramai sangat student so kene pecah-pecahkan kelas.aku duk kelas ketiga..kelas-kelas nie dibahagikan bukan mengikut result oke ia mengikut no kad matrik..so ari pertama masok kelas masing-masing tengok la wajah kawan-kawan kelas masing-masing..mulee-mule ramai jugak budak kelas aku..tapi dyowng sume xkekal ramai yang pindah kolej..minggu pertama n minggu kedua di kolej oke je sebab kelas banyak giler batal..asyik batal je..so agak sebulan aku di sana baru lah rase nikmat duk kt kolej..hehe merasa la jugak la aku jadi mahasiswi...hehe kehidupan disana oke jew...tapi kadang-kadang tu tension jugak..biasa lah xsume bende ade yang sempurna kan..tapi huhh tension-tension...tp aki tetap bersabar je...cool je...hehehe =D tapi xpela setiap kesabaran kita itu pasti ade nikmatnye kan..hehe oke..
nie hahh tempat yang paling aku suke kt kolej aku..hehe taman yang berhadapan masjid al-azhar..cantek kan..
nie pulak tasik yang terdapat di KUIS...cantek kan...huhuhu enviroment kt snie agak best arr jugak..and agak tenang tenang..hehehe..bak kata orang kalau tension-tension leyh la terjun tasek nie..haha gilo...hehe...tapi aku and kawan-kawan dah penah dah terjun tasek nie tapi bukan sebab tension oke..tapi sebaktowng nak berkayak..sebelom berkayak kite kene wat water confident dulu..so kne la terjun berselam dulu dalam tesek nie..huhu walaupun agak kegelian terpaksa masok jugak lorh..huhu kene la masok...huhu oke takat nie jela nak story2 nanty2 sambung ag k...huhu =D HEPPY SELALU....=)

No comments: