Thursday, February 3, 2011

Kerja apabila Bosan..

haha kalau boring sangat ape yang selalu kite buat ek....? urm kalau aku kalau boring aku akan tido kalau xboleh tido aku akan buat KEK...haha aku xtau kenape aku lebih berminat dalam dibidang bakery daripada bidang masakkan biase...suda pelbagai jenis kek yang telah aku cube untuk buat sendiri...resepinye kebanyakkannye aku ambik daripada mama aku..mama aku banyak betul resepinye..so bukak jela buku resepi mama aku 2..oke antara jenis kek yang telah aku dapat hasilkan..heehee
kat atas nie ade 3 jenis kek yang telah aku hasilkan iaitu carrot cake, kek coklat , dan kek pelangi.

yang ini pula cupcake berperisa vanila...ini pun aku buat sendiri tau...hehe xsangke 1st time buat jadi tapi dan byk kaly buat dah kurang jadi dah..hehe masalah betol...orang slalu nye kalau banyak kaly buat semakin elok tapi aku kalau banyak kaly wat dah lain jadinye..hehe

yang ini pula muffin coklat..nie pun aku buat sendiri tau..resepi ini je aku xamik dekat mama aku..resepi ni aku amik dekat bekas awek abang aku..hehe...sedeyh betol sekarang bila aku dan selalu buat kek sekarang ape-ape mama aku suh aku je buat..adoii aku nie dah la xboleh disuruh..kalau disuruh kene tunggu mood datang dulu..hehe jenuh la kalau nak tunggu mood datang..hehe sekarang aku dalam proses belaja lagi sekrang abang aku nak anta aku ke kelas tapi aku xnak la...baik belaja dari mak aku je...mama aku nie kalau bab masak-masak memang pakar...xde orang boleh lawan la masakkan mama kau nie..kadang-kadang mama aku main hentam je buat tapi selalu jadi je masakkn yang dye buat tu walaupun xtau resepi...hahh cerita tentang mama aku kan ade la satu cerite nie kan tentang kek n mama aku jugak la..pada suatu mase ayah aku tibe-tibe je nak makan kek tapi time 2 bahan-bahan xbanyak yang ade..telur pun dalam peti ais...masih sejuk..kite kalau nak buat kek xboleh ade bahan-bahan yang basah macam telor xboleh telur yang sejuk kene yang kering punye..tapi mak aku amik risiko untuk gune jugak la telur yang sejuk tu...ingat kan kek xjadi tapi rupenye Alhamdulillah jadi kek 2 rupenye..urmm xtau la mama aku gune macam maner tangan nye tu boleh plak jadi kek tu..haha kadang-kadang bile pikir kelakar jugak..tapi ade lagi satu cerite time nie mama aku nak buat kek untuk aku buat presentation KOMUNIKASI tu..ade satu biji kek tu mama aku boleh plak terlupe letak soda bikarbonat haishh ingatkan xboleh jadi dah kek tu tapi tengok-tengok jadi elok je kek 2 macam biase...naik gebu je..Hadoiii heran betul aku..kalau aku buat mesti xjadi punye dah...haha urm xpela takat nie jela aku nak share-share..hehe =D tata

No comments: